Oct 5, 2015

تئاتر «دشمن مردم» در تبریز

 آرتور میلر - کارگردان امیر حجازی
اجرای نمایشنامۀ «دشمن مردم»  اثر آرتور میلر که اقتباسی است از «دشمن مردم» اثر هنریک ایبسن نروژی همچنان در صحنه‌ی تئاتر تبریز ادامه دارد. این اثر به یاد ماندنی در شهر تبریز نیز مورد استقبال تماشاچیان و شیفتگان تئاتر قرار گرفته و اجرای آن از ۲۴ شهریور در سالن اصلی [تالار اقبال آذر] مجتمع فرهنگی-هنری۲۹بهمن شروع شده و تا ۱۷ مهرماه ادامه خواهد داشت .
«
دشمن مردم» را در شهر تبریز امیر حجازی کارگردانی کرده و بازیگرانی
چون رضا گل آور، شهرزاد شکوریان، سعید ذوالفقاری، محمد اردوبادی، محمد حاجی زاده، سارا جودی، شاهین کاظم نژاد، میثم ولی خانی، بهزاد معصومی، سینا شاکرنسب و سجاد قنبری و تنی چند از بازیگران تئاتر تبریز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در این نمایشنامه اختلاف دو برادر بازگو می‌شود. یکی از آنها به فکر منافع خود است و دیگری به فکر ضرر و خطرات مردم جامعه. دکتر «توماس استوکمان» فردی میهن‌پرست و خیرخواه است. چشمه‌های شهر آنها مشهور بوده و به همین سبب مورد توجه توریست‌هاست. روزنامه‌ها و شهردار «پیتر» که برادر دکتر است به همین دلیل منافع زیادی کسب می‌کنند. به زودی در آزمایشگاه دکتر استوکمان معلوم می‌شود که اشکالاتی درباره سالم بودن آب چشمه‌ها وجود دارد و بایستی اصلاح شود. دکتر استوکمان تمام سعی خودش را می‌کند تا بتواند آب سالمی را در اختیار مردم قرار دهد؛ اما این عمل او مورد اعتراض روزنامه‌ها و همچنین پیتر استوکمان قرار می‌گیرد، تاجایی که آنها برای حفظ منافع خود شایعات مختلفی را درباره دکتر استوکمان به سر زبان‌ها می‌اندازند و او را در روزنامه‌ها به نام دشمن مردم می‌خوانند…..
بلیط تماشای نمایش را بصورت آن‌لاین از این آدرس می‌توان تهیه کردhttp://ebilit.com/


ishiq.net

No comments: