May 26, 2014

گالری محتشم اورمیه میزبان آثار گرافیکرهای ایران و ترکیه

گزارشگر: محمدعلی ارجمندی 
عکاس: حسین واحدی


 آئین گشایش نمایشگاه «پستریسم» عصر پنجشنبه یکم خرداد با آثار هنرمندان نام آشنای آذربایجان و ترکیه در گالری محتشم اورمیه برگزار شد. در این مراسم هادی ارجمند دبیر نمایشگاه ـ سعید شیخ بگلو و مهدی وفایی راد «آنار» میزبان هنردوستان آذربایجانی بودند آثار منتخب اورهان آرداهانلی ـ اونور آشکین ـ رسول آی ـ فاتیح یاپار و خانم دیدم چاتال از کشور ترکیه به همراه آثار برگزیده گرافیکئرهای شهیر آذربایجانی هادی ارجمند «آتابای تیکان تپه لی» ـ مهیار علیزاده «آیخان» ـ ائلمان تقی دوست ـ سعید شیخ بگلو و مهدی وفایی راد «آنار» زینت بخش گالری محتشم قرار گفته و چشم نوازی می کنند.
این روزها در حالی که گالری ها و فرهنگسراهای دیگر شهرهای بزرگ همواره با برپایی نمایشگاه های متعدد هنری به استقبال روزهای خوش بهاری می روند برپایی این نمایشگاه در شهر اورمیه فرصتی را فراهم کرده است تا مجموعه ای از آثار منتخب این هنرمندان که تا کنون در قالب یک نمایشگاه بر روی دیوار نرفته بود در کنار هم قرار گیرند و علاوه بر این نمایش درآوردن این مجموعه آثار فضایی مناسب برای مخاطبین بویژه دانشجویان گرافیک فراهم کرده است تا شکیل گیری دوره ها و سبک های مختلف را در آثار این هنرمندان مرور کرده و لذت ببرند.


آثار هر یک از این هنرمندان شناخته شده جذابیت خاص خود را دارد که از میان آنها به عنوان مثال می توان به خشک شدن دریاچه اورمیه از نگاه هنرمند ترکیه ای و همچنین پوستری با موضوع غرق شدن کشتی مرمره توسط اسرائیل اشاره کرد که توسط گرافیکئر آذربایجانی هادی ارجمند «آتابای» خلق شده است. ترکیب رنگ زیبا، سطوح موازی و شکل هندسی ستاره داوود که کشتی مرمره را در خود می بلعد از نظر هنری بسیار زیبا جلوه می کند و اعتراض هنرمند به این جنایت اسرائیل را فریاد می زند.
از نکات جالب در دو روز ابتدایی نمایشگاه استقبال کثیر علاقه مندان و دوستداران گرافیک بویژه دانشجویان هنر می باشد. و نکته قابل تامل نمایشگاه عدم حضور مدیران فرهنگ ارشاد اورمیه در نمایشگاهی با چنین سطح می باشد. در دیگر شهرهای کشور که همواره نمایشگاه های هنری برگزار می شود جدای از مسئولین مربوطه مدیران شهری نظیر شهرداران نیز حضور یافته و از تجربیات این هنرمندان استفاده می کنند که نظیر آن را می توان در نمایشگاه پوستر سالانه مشهد سراغ گرفت.
نمایشگاه تا دوشنبه بنجم خرداد ماه ادامه خواهد داشت و هنردوستان می توانند جهت بازدید آثار از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل نمایشگاه گالری محتشم اورمیه حضور به هم رسانند. نمایشگاهی که مورد توجه هنردوستان آذربایجانی قرار گرفته و بی شک اتفاقی خوشایند برای هنر آذربایجان و اورمیه محسوب می شود 








No comments: