Jul 12, 2017

تکرار سناریوی "سلاح های کشتار جمعی"، اینبار برای نابودی سوریه

علی قره جه لو 

سلاح های کشتار جمعی، و اشغال  نظامی عراق
در عراق ادعا می شد که، صدام حسین، دارای سلاح های کشتار جمعی است {سلاح های اتمی، شیمیایی، بیولوژیک}.  ولی نهایتا، دولت آمریکا ار زبان وزیر خارجه وقت خود، "کالین پاول" اعتراف کرد: 
" در فیلمی که ساخته شده بود، نقش عمده را بعهده گرفته بودم".  {پیام تلویزیونی ABC   - مه 2005}.
برای آنهایی که هرچه را در مقابل شان گذاشته می شود، باور می کنند، یعنی قدرت هضم شان بسیار بالاست!  سخنان کالین پاول را عینا می آوریم:
  " این دروغ را بنام آمریکا، من در دنیا پخش کردم.  همیشه بنام من {در سابقه من} خواهد بود.  بسیار دردناک بود، اکنون هم دردناک است .... احساس بسیار بدی دارم".  (1)
در مقابل مرگ و نابودی میلیون ها انسان، غارت و ویرانی، و ازهم پاشیدن عراق بعنوان یک ملت و یک کشور، کالین پاول فقط خود را بسیار بد احساس می کند!  سیستم ظالمانه و جنایتکارانه امپریالیسم آمریکا در تربیت شیطان هایی مانند او بسیار ماهر است.  کالین پاول رفت، ولی جای او را شیطان های دیگری گرفتند.
مداخله نظامی آمریکا در عراق، براساس گزارش های امنیتی دروغ بنا شده بود.  مجرمین اصلی، سردمداران آمریکا و انگلیس ... بزندگی "عادی" خود ادامه می دهند.، ولی بنگرید که بر سر انسانهای بزرگ، و قهرمانان واقعی که در مقابل آن صحنه سازی ها ایستادند و آنرا برملاء کردند، چه آمد؟
قهرمان واقعی، جنگجوی حقیقت و روشنایی، دکتر "دیوید کلی" David Kelly  در سال 2003 از طرف سازمان ملل، بعنوان متخصص برای تحقیق در زمینه وجود سلاح های کشتار جمعی به عراق فرستاده شد.  او در پایان گزارش تحقیقاتی خود گفت:  "درعراق سلاح های کشتار جمعی وجود ندارد".  و اضافه کرد:  "احتمالا در جایی مرده ام پیدا خواهد شد"!  در حقیقت هم، آنطور شد! مرده اش پیدا شد!  او در حال نوشتن کتابی درباره صحنه سازی های عراق بود.  ولی تونی بلر، هیچ وقت به سوال وی، "دست هایتان خونین است"؟ جواب نداد.
بعد از 7 سال، گزارش "سرجان چیلتون" Sir John Chilton در 7 جولای 2016 در انگلستان انتشار یافت.  گزارشی که نخست وزیر وقت انگلستان را به باد حمله گرفت.  در این گزارش تاکید شده بود که، "تقلب آشکار در گزارشات امنیتی عراق صورت گرفته است"!
سلاح های کشتار جمعی، بهانه ای برای دخالت  نظامی در سوریه
یک "سازمان جامعه مدنی" {NGO} مشکوک، که در زمینه "جستجو و نجات" فعالیت می کند.  نام اش "کلاه سفیدها" ست White Helmets ، آلت دست و ابزار سازمان های سری سیا و ام. آی. سیکس MI6 .  قهرمانان دروغین، که هنر شان عمدتا در استودیوهای فیلم سازی هالی وود به نمایش گذاشته می شود.  (2)
ولی وجدان بیدار بشریت، پته آنها را نیز روی آب ریخت.  "فدراسیون بهداری سوئد"، با دلایل و مدارک کافی اثبات کرد که:  " این سازمان، بعضی مواقع با گازهای شیمیایی کودکان بیگناه را هدف قرار داده و کشورهای بیگناه را به ارتکاب آن متهم می کند".  ولی دیری نپائید که بمب های داعش استکهلم را نیز مورد هدف قرار دادند!  هماهنگی بی نظیری است؟
دانلد ترامپ، با استناد به گزارش این سازمان، سوریه را مورد حمله موشکی قرار داد.  اینبار، هم انسان ها و هم حقوق بین الملل، قربانی سیستم ظالمانه و جنایتکارانه امپریالیسم آمریکا شد.  در واقع، اصل فیلم 14 سال قبل در عراق نمایش داده شده بود، ولی آنچه که امروز به صحنه آورده شده است، کپی بسیار بد آن صحنه سازی بود. 
روسیه برای حل مسئله، پیشنهادی به سازمان ملل ارائه داد.   سازمان ملل یک کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد.  متخصصین از کشورهای مختلف در یک جا جمع و تمامی شواهد جمع آوری شود.  براساس یافته این کمیته، شورای امنیت سازمان ملل تصمیم بگیرد.  ولی در واقع حقیقت آشکار را بهتر از همه ترامپ می دانست.  اراده او در عمل بعنوان رئیس جمهور درهم شکسته بود.  او تسلیم صاحبان اصلی قدرت شده بود.  موشک های "تام هاوک" فقط به "پایگاه هوایی الشیرات" سوریه  آسیب نرسانده بودند، بلکه، در عین حال به ریاست جمهوری ترامپ هم در عمل پایان داده بودند. این اتفاقات زمانی بوقوع می پیوستند که استیضاح {Impeachment } ترامپ در دستور کار بود. 
رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با "اسپوتنیک" Sputnik {روسیه} در این خصوص اظهار داشت:  "ادعای حمله شیمیایی به قصبه "خان شیخون" در ادلیب، بطور قطع و صد در صد ساختگی است".  ملاحظات ما چنین است:  "  غرب، بویژه آمریکا، با سازمان های ترور درهم تنیده اند.  این حکایت را بخاطر بهانه ای برای حمله به پایگاه هوایی الشیرات در ادلیپ سرهم بندی کردند.
بشار اسد در خصوص ویدئوهای منتشر شده نیز گفت:  "اینکه چنین اتفاقی افتاده است یا نه معلوم نیست. زیرا چگونه می توانید حقیقی بودن یک ویدئو را اثبات کنید؟  از کشته شدن آن کودکان در خان شیخون اطلاعی نداریم.  کشته و یا کشته نشدن شان را نمی دانیم.  خان شیخون، نه دارای اهمیت استراتژیک است، و نه در لحظه حاضر یک جبهه جنگ است، بنابراین از هیچ منظری اقناع کننده نیستند".  {13 آوریل.2017}
ناظرین نظامی - امنیتی سوریه  به "روزنامه آیدینلیک" Aydınlık  {ترکیه} توضیح داده اند که حمله شیمیایی یک توطئه کاملا آشکار است.  ژنرال بازنشسته ارتش سوریه "هیثام حاسون"  Heysam Hassun  معتقد است، هدف این توطئه بر پا کردن یک کانتون جهادی در ادلیپ و جلوگیری از ورود ارتش سوریه به منطقه است.  آمریکا با استفاده از عناصر کرد - عرب قصد دارد به اشغال نظامی سوریه مشروعیت بخشد.   {6 آوریل.2017}
 روزنامه الحیات  چاپ عربستان سعودی نوشت:  "آمریکا و نیروهای ائتلاف برای جلوگیری از پیشرفت ارتش سوریه، دست به تاسیس یک ارتش 30 هزار نفری زدند".  در واقع سیا یک نیروی 30 هزار نفری را می خواهد دوباره و تحت نام "اپوزیسیون میانه رو" وارد بازار جنگ کند.  در این رابطه تمامی نیروهای موجود در ادلیپ را تحت فرماندهی "فتح الله حاجی" که از گروه جهادی "فی لک الشام"  است در خواهد آورد.  هدف، ایجاد یک تشکیلات ماندگار در ادلیپ است.  لازم به یادآوری است که در ماه های  ژانویه - فوریه 2017 درگیری های خونینی بین "احرار شام" و "جبهه النصره" بخاطر حاکمیت بر منطقه ای که بمب شیمیایی در آنجا منفجر شد انجام گرفته بود.  (3) 
آمریکا در پی فرصت برای بازگشت به منطقه بود.  یک ماه قبل بمب های منفجره در دمشق این خبر را دادند.  این بمب ها قصد داشتتند تا ارتش سوریه را مجبور کنند تا در دمشق زمین گیر شود.  طبق اعترافات خود سازمان النصره بمب ها توسط النصره که تحت کنترل آمریکاست منفجر شدند.
همچنان که می دانید، گروه های تروری که حلب را تخلیه کردند، در ادلیپ جمع شدند.  لذا، پاکسازی سازمان های ترور از سوریه، و پاکسازی ادلیپ، برای بقای دولت سوریه شرط لازم بود.  النصره گروهی است که بیشترین گروه های جهادی از افغانستان، لیبی، اروپا و مزدوران سری سیا را در خود جا داده است.  سیا با تحریک حمله شیمیایی، همراه تبلیغات گسترده CNN بین المللی قصد داشتند روند "آستانا" را با شکست روبرو کنند.  همچنان که عملیات رسانه ای علیه صدام حسین را پیش بردند، علیه بشار اسد نیز یک جنگ تمام عیار روانی  در سطح بین المللی پیش بردند.
سلاح های کشتار جمعی، و ترکیه
حکومت AKP در ترکیه، با گفتمان "اسد قاتل" سدی در مقابل پاکسازی گروه های ترور سوریه، که علیه ترکیه نیز هستند، کشید.  این گفتمان سبب شد تا در شرق رودخانه فرات، آمریکا {PKK/PYD/YPG  } در غرب رودخانه فرات روسیه و در جنوب ارتش سوریه مستقر شوند.  حکومت ترکیه بدون درنظر گرفتن بیانات رئیس جمهور سوریه و رئیس ستاد ارتش روسیه، با گفتمان اسد قاتل به دام تحریکات بمب شیمیایی افتاد.
تحریک شیمیایی در خان شیخون  دارای 3 هدف سیاسی بود:

-   متوقف کردن روند "آستانا"، مانع شدن از همکاری روسیه - ترکیه - ایران
-  ضربه زدن و از بین بردن روابط رو به گسترش روسیه - ترکیه
-  مشروعیت دادن به گفتمان و اقدامات آمریکا در منطقه
مفسر ترک، بلنت اسین اوغلو در این خصوص نوشت:  "گفتمان اسد قاتل، گفتمان انداختن دوباره و قدم به قدم ترکیه به دامن آمریکاست".  {6 آوریل.2017}

عصیان در "آکپ"  AKP
مخالفت با سیاست های حکومت آکپ در سوریه، حتی به روزنامه های طرفدار حکومت، و روزنامه هایی که از حمایت های بی دریغ مالی حکومت برخوردارند نیز، کشیده شده است.
"تانر کورکماز"  Taner Korkmaz در روزنامه "یئنی شفق"   Yeni Şafak که روزنامه طرفدار حکومت آکپ است می نویسد:  "آیا ماه گذشته هواپیماهای آمریکایی در حلب، رقه، و موصل، قربانیانی که بیشتر آنها را کودکان و انسان های بی گناه تشکیل می دادند نکشتند؟  در 16 مارس 2017 در دهکده "جیزره" از توابع "اتاریب" حلب، مسجد حضرت عمر را به هنگام نماز جماعت عمدا بمب باران کرده و بیش از 70 مسلمان بیگناه را با دستور ترامپ به قتل نرسانند"؟!
"اؤزلم آل بایراک"  Özlem Albayrak در روزنامه یئنی شفق نوشت:  "منهم مانند بسیاری از مفسرین براین باورم که، ترامپ برای برطرف کردن شبهه هایی که درباره ارتباطات اش با روسیه وجود دارد، پایگاهی را که ادعا می شود از آنجا بمب شیمیایی پرتاب شده است بمباران کرد".
"ارگون دیلر" Ergün Diler از روزنامه تقویم Takvim که آن هم از روزنامه های پر و پا قرص طرفدار حکومت است نوشت:  "سوریه را ملاحظه کردید، با سلاح های شیمیایی کودکان را می کشند!  آنهایی که این جنایت را انجام دادند، نیروهای مخالف اسد هستند، درعین حال آنها مخالفین روسیه هستند!  اینها کی ها می توانند باشند؟  روچیلدها، هنرشان زدن چند هدف با یک تیر است".  {13 آوریل 2017}
سردبیر روزنامه یئنی شفق، "ابراهیم کاراگول"  Ibrahim Karagül در نوشته ای به حکومت آکپ هشدار داده و نوشت:
"در سوریه، جنگ بین آتلانتیک و آسیا در جریان است.  در این جنگ، در ورای تغییر رژیم سوریه، تکه پاره کردن سوریه، و ایجاد دولت های کوچک در دستور کار است.  جنگ، خیلی وقت است که مرزهای سوریه را در نوردیده است.
نگرانی ام از این است که ما در پرانتز "سرنگونی اسد" گرفتار شده و نتوانیم بازی بزرگ، تغییر نقشه جغرافیایی منطقه را ببینیم.  آنچه در سوریه جریان دارد، جنگ داخلی سوریه نیست، مسئله رژیم سوریه هم نیست، مسئله دموکراسی و آزادی ها در سوریه اصلا نیست.  جنگ بین نیروهای آتلانتیک  و آسیاست.  مسئله حساب های ژئوپولیتیک، حساب های انرژی، مسئله راه های زمینی و دریایی و کنترل آن است.  سوریه نقطه گرهی خاورمیانه است و این منطقه نیز نقطه گرهی جهان است.
سازمان های کوچک مانند ISIS - FETÖ - PKK/PYD و سازمان های دیگر مهره ها و ابزارهای این تسویه حساب بزرگ اند.  با این سازمان ها ما را مشغول و با سازمان های دیگر می زنند.  اگر ما نتوانیم ببینیم که، با این سازمان ها ما را مشغول کرده و با سازمان های دیگر می زنند، بدین معنی است که نه منطقه، و نه آینده کشورمان را می بینیم.  ترکیه باید در نگاه خود به منطقه، تصمیم های رادیکال اتخاذ کند، در غیر این صورت مسئله سوریه به "جبهه ترکیه" تبدیل خواهد شد".  {11 آوریل 2017}
"محمد یووا" Mehmet Yuva  استاد روابط بین المللی دانشگاه دمشق و ستون نویس روزنامه آیدینلیک در مقاله ای تحت عنوان:  "حمله شیمایی به نزدیکی روابط  دمشق - آنکارا" ، نوشت:
"به قصبه خان شیخون در ولایت ادلیپ که در مرکز مثلث حلب - حماء  - ادلیپ قرار دارد، یک حمله شیمیایی طراحی شد.  سناریوی مشابهی در سال 2013 در "گوتای شرقی" پیاده شد و بدنبال آن سوریه مورد هدف آشکار مداخله نظامی حکومت اوباما قرار گرفت.  بدنبال این واقعه، دولت سوریه سلاح های شیمیایی  خود را برای بازرسی سازمان ملل باز کرد.  نهایتا سلاح های شیمیایی خود را تسلیم و قرار داد منع سلاح های کشتار جمعی را امضاء کرد.  فرمانده ستاد ارتش سوریه گفت:  "سوریه نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده هیچ وقت از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده، نمی کند و نخواهد کرد".  (4)
رئیس ستاد ارتش روسیه گفت:  "در اثنای حمله به مواضع "النصره" انبارهای اسلحه و مهمات این سازمان مورد هدف هواپیماهای نیروی هوایی سوریه قرار گرفت.  این انبارها در مناطق مسکونی قرار دارند.  انفجار کپسول های حاوی "گازسارین" می تواند سبب پخش سریع گازهای سمی و کشته شدن عده ای باشد".
النصره جزو سازمان هایی است که دارای سلاح های شیمیایی است.  چنانکه برخی از منسوبین آن در سال 2013 در شهر آدانا {ترکیه} همراه کپسول های شیمیایی دستگیر شدند.  همکاری داعش - النصره در قاچاق سلاح های شیمیایی به عراق واقعیتی آشکار است که هیچکدام از مراکز فتنه غربی حتی احتیاجی به تحقیق در این مورد احساس نکردند.
هر حادثه ای که در سوریه اتفاق بیافتد دنیا را بدو اردوگاه تقسیم می کند.  حوادث را باید با عقل سلیم و بشکل عینی ارزیابی کرده و روابط  علت – معلولی را باید در نظر گرفت.  تا اثبات جرم نباید قضاوت کرد.  ولی اینها هیچ ارزشی برای رسانه های غربی ندارند.  حقیقت و وجدان های بیدار با هیاهوی آنها  در سایه می مانند.
بدنبال "کنفرانس آستانا"  و تامین آتش بس در سوریه، تمامی نیروهای جهادی با سلاح های خود رهسپار ادلیپ شدند.  برخوردهای خونین بین گروههای رقیب برای تسلط برمنطقه اتفاق افتاد، ولی با کمک سازمان های امنیتی آمریکا و عربستان و قطر، آتش بس در میان آنها برقرار و همه آنها زیر یک چتر برای تخریب دستاوردهای کنفرانس آستانا بحرکت در آمدند.  هدف از حمله شیمایی به شیخون چیست؟
-  پنهان کردن تلاش برای الحاق کرکوک به حکومت خودمختار بارزانی در عراق با مشغول کردن افکار عمومی ترکیه
-  جلوگیری از آغاز عملیات نظامی ترکیه علیه کانتون های PKK/PYD در نزدیکی مرزهای ترکیه
-  جلوگیری از پیشرفت دیپلماسی بی صدا بین آنکارا -  دمشق و نهایتا ضربه زدن به مذاکرات مستقیم ترکیه -  سوریه و بی نتیجه کردن تصمیات کنفرانس آستانا".
توضیحات:
(1)  آمریکا تنها دولتی است که تاکنون از سلاح های کشتار جمعی بشکل وسیع و سیستماتیک استفاده کرده است، ولی به کمک رسانه های بین المللی وابسته، همچنان خود را قهرمان مبارزه علیه استفاده از سلاح های کشتار جمعی جا میزند! آمریکا دوبار در ژاپن اقدام به استفاده از سلاح های اتمی کرد.  و این در حالی بود که بطور قطع می دانست که ژاپن در آستانه اعلام تسلیم بدون قید و شرط است.   آمریکا در ویتنام، کامبوج و لائوس بشکل وسیع و سیستماتیک از بمب های شیمیایی برای درهم شکستن اراده مقاومت این کشورها، بویژه ویتنام استفاده کرد، تا جایی که امروز بخش های وسیعی از خاک ویتنام آلوده شده و غیر قابل کشت گردیده است، و این وضعیت می تواند تا صدها سال دیگر ادامه یابد.
(2) CNN خود اعتراف کرد که ویدئوهای ساختگی را به دنیا تحویل داده است.  در این رابطه می توانید به لینک گلوبال ریسیرچ در زیر مراجعه کنید.

در جریان آزاد سازی شهر حلب از سازمان های ترور تحت حمایت غرب، حامیان بین المللی ترور، ارتش سوریه را متهم به ارتکاب جرم علیه شهروندان غیرنظامی حلب کردند.  در این رابطه کودک خردسالی بنام "عمران" که از زیر خرابه های ناشی از بمب باران بیرون آورده شده بود، به رسانه های بین المللی ارسال شد، تا رژیم سوریه را در نزد افکار عمومی غرب رسوا کرده و از این طریق بتوانند لشکر کشی و استفاده از سازمان های ترور دست آموز خود علیه سوریه را توجیه کنند.  ولی والدین عمران بعد از آزادی حلب با افشاگری های خود پرده از روی حقیقت برداشتند.  دراین رابطه لینک زیر بسیار گویاست.


(3) "ائتلاف دموکراتیک سوریه" با وجود داشتن بعضی عناصر عرب در صفوف خود، بطور عمده و اکثرا از نیروهای PKK/PYD/YPG تشکیل شده است. تعلیم، تسلیح و حمایت همه جانبه سیاسی - مالی از این ائتلاف که نقش "پیاده نظام" آمریکا در منطقه را بازی را می کنند، با تسلیم سلاح های سنگین به ارزش 396 میلیون دلار که با تصویب ترامپ به انجام رسید، همه به بهانه مبارزه با داعش، ولی در عمل برای جدا کردن بخشی از خاک سوریه و در جهت تحقق پروژه کردستان بزرگ آمریکا - اسرائیل انجام می پذیرد.  
-  آمریکا، در حمله به انبارهای سوخت داعش در دهکده "هاتیلا" از توابع "دیرالزور" که سبب انفجار انبارهای سلاح های شیمیایی این سازمان گردید، موجب کشته شدن صد ها نفر که اکثر آنها را کودکان تشکیل می دادند، شد.  در ضمن، آمریکا وقتی نیروهای تعلیم داده خود YPG را با قایق ها از شرق فرات به منطقه  "تاباکا" در غرب رودخانه حمل می کرد، اینبار اشتباها نیروی زمینی خود را بمب باران کرده و سبب کشته شدن 18 نفر گردید! "آژانس خبری عرب سوریه" SANA { 13نیسان 2017} 
(4)  گزارش سیمور هیرش
Seymour M. Hersh در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در گوتای شرقی سوریه {اگوست 2013} گزارش مفصلی تهیه کرد.  او در مقاله ای که در مجله London Review of Books  منتشر کرد نوشت:   "گاز سارین مورد استفاده در گوتای شرقی و گاز سارینی که از انبارهای سارین سوریه بدست آمده یکی نیست.  او می گوید با اطلاعاتی که از منابع آمریکایی و هم ترکیه دارد، بویژه منابع آمریکایی، که در مورد النصره وجود دارد، در ماه اگوست که حمله شیمیایی  در سوریه اتفاق افتاد هدف ایجاد شبهه در باره سوریه بود.  در حالی که طرف مقابل نیز {النصره} دارای سلاح های شیمیایی بود، حتی دوبار عناصر آنها در ترکیه دستگیر شده بودند!
امروز حکومت آمریکا در این خصوص ساکت است و حتی چنین چیزی را تکذیب می کند.  روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز ساکت اند و چیزی نمی نویسند.  هیرش معتقد است که آنها با سکوت خود بی اهمیت شدن موضوع را دنبال می کنند.  در آمریکا رسم است، اگر رئیس جمهور سیاست اشتباهی داشته باشد و در مطبوعات منعکس شده باشد، کسی در این مورد صحبت نمی کند".
ادامه بحث ها و افشاگری های سیمون هیرش روز 13 آوریل 2014 در روزنامه "ایندپندنت" Independent دنبال شد.  او معتقد است که سیا، MI6 روی طرح انتقال سلاح های لیبی به ترکیه و سپس به سوریه به توافق رسیدند. {تحت نظر هیلاری کلینتون} آمریکا و انگلستان قبلا سلاح های متعلق به صدام را به PKK داده بودند!  هیرش نیز با استناد به بخش سری گزارش کمسیون امنیت سنای آمریکا همین توافق را که بین اوباما، اردوغان برای انتقال سلاح های لیبی به ترکیه یک "کانال مخفی" ایجاد کردند، گزارش کرد.  هیرش می گوید، حمله شیمیایی را القاعده {النصره} کرده، ولی در تدارک آن ترکیه نیز کمک کرده است.  القاعده در چارچوب طرح سیا وارد سوریه شد.  فعالیت القاعده در قونیه، آدانا، قاضی آنتپ {شهرهای ترکیه} در چارچوب اطلاع آمریکاست و بدست آوردن گاز سارین توسط القاعده از ترکیه نیز، در چارچوب اطلاع آمریکا بوده است.
سیمور هیرش در مقاله ای که اخیرا در روزنامه Die Welt آلمان چاپ شد {نقل از اسپوتنیک} در این خصوص می نویسد:  "با استناد به گفته های مقامات امنیتی و اسناد امنیتی آمریکا، علی رغم اینکه در رسانه ها ترامپ دمشق را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی می کرد، سیا معتقد بود که سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده است.  به نظر سیا دلیلی وجود ندارد که اسد با استفاده از سلاح های شیمیایی دست به خود کشی سیاسی بزند.  و این در حالی بود که، رسانه های آمریکایی هماهنگ با تهدید های ترامپ، از حمله موشکی آمریکا دفاع کردند".  
به نظر هیرش، در در 100 روزنامه آمریکایی 39 مقاله در این زمینه چاپ شد و روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایمز نیز از حمله موشکی آمریکا علیه پایگاه هوایی الشیرات دفاع کردند.  "برایان ویلیامز" مجری تلویزیون MSMBC  از حمله موشکی به شکل "منظره بسیار زیبایی است" سخن گفت.  مجری CNN  "ذکریا فرید" نیز گفت:  " ترامپ نهایتا رئیس جمهور آمریکا شد"!
تکرار سناریوی "کاربرد سلاح های شیمیایی اسد علیه غیرنظامیان"  در روزهای اخیر بار دیگر اوج گرفته است.  روشن است که استفاده از سازمان های ترور سلفی، تعلیم و تسلیح آشکار و حمایت های وسیع سیاسی غرب از پیاده نظام آمریکا PKK/PYD برای پیشبرد طرح های آمریکا – اسرائیل در منطقه نیز کافی نیست.  آمریکا در پی دخالت مستقیم در سرنوشت جبهه سوریه است.  ولی عکس العمل شدید روسیه دایر بر بی جواب نگذاشتن حمله موشکی آمریکا علیه سوریه و مخالفت گسترده افکار عمومی آمریکا علیه لشکر کشی به سوریه از یک طرف، و مقاومت پیروزمندانه ارتش و مردم سوریه و حمایت کشورهای عمده منطقه از استقلال و حاکمیت ملی سوریه، میرود، تا رؤیاهای کردستان بزرگ آمریکا - اسرائیل را نقش برآب سازد.  این یک ادعا و یا پیشگویی بی پشتوانه نیست، بلکه از زبان سفیر سابق آمریکا در سوریه "رابرت فورد" که یکی از معماران اصلی جنگ تحمیلی علیه سوریه بود بیان می شود.  رابرت فورد در مصاحبه با روزنامه "شرق الاوسط" واقعیت های مهمی را در رابطه با آینده جنگ سوریه به زبان می آورد.
https://www.aydinlik.com.tr/dunya/2017-haziran/abd-nin-suriye-planinin-mimari-pes-etti
* سیمور هیرش کیست؟  سیمور هیرش محقق و روزنامه نگار سرشناش یهودی تبار آمریکایی، در سال 1969 گزارش مفصلی درباره قتل عام ساکنین دهکده  "می لای" May Lai   در ویتنام توسط سربازان آمریکایی را افشاء کرد.  این افشاگری ها علی رغم انکار آمریکا نهایتا به اثبات رسید.  او همچنین، جنایات زندان ابو قریب توسط آمریکایی ها در عراق را نیز افشاء کرد.  هیرش از طرف آمریکا بعنوان "کمونیست پنهان" قلمداد می شود.  او را دشمن منافع آمریکا می دانند!  هیرش علی رغم یهودی بودن از طرف دولت اسرائیل هم دشمن تلقی می شود.   حتی او را آنتی سمتیست قلمداد می کنند.  هیرش  مخالف سیاست توسعه طلبانه آمریکا و مداخله در کشورهاست و هم چنانکه 40 سال پیش در ویتنام و سپس در عراق نشان داد، در مورد جنگ تحمیلی علیه  سوریه نیز براین باور است که اگر ارتش های سری آمریکا و غرب نتوانند رژیم "مخالفی"را سرنگون کنند، بمب های شیمیایی، بهانه دخالت مسستقیم نظامی آمریکا را فراهم می کنند!  سیمون هیرش در سال  1970 برنده جایزه "پولیتزر" شد.

علی قره جه لو 
30 جون 2017


 

No comments: